Hallitus

Yhteydenottojen toivotaan tapahtuvan ensisijaisesti sähköpostilla yhdistyksen sähköpostiin
plottinajokoirayhdistys (at) gmail.com

Tuomas Liukkonen
Pitkälammentie 36
83430 KÄSÄMÄ
050 0533 533

Meiltä löytyy 8 koiraa, joista 4 on plottinajokoiria. Lisäksi meillä on myös suomenajokoira, suomenpystykorva, metsästyslinjainen labradorinnoutaja sekä rottweiler. Metsästyskoiria on ollut koko aikuisiän. Suurpetometsästys alkoi kiinnostaa enenevissä määrin noin 10vuotta takaperin ja näin syntyi kiinnostus plottinajokoiraa kohtaan. Ensimmäinen plottinajokoira muutti meille 2018 ja tästä alkoi matka plottien maailmaan.

Tavoitteena on rotumääritelmän mukainen suurpedolla toimiva ja terve plottinajokoirarotu.

Varapuheenjohtaja

Laura Koivisto
Viitasaari
044 979 1605

Meiltä löytyy kotoa 6 koiraa. Rotuina plottinajokoira, kk istrianajokoira, dual-linjainen kultainennoutaja. Koirahistoria ulottuu lapsuuteen, joten olen ollut tekemisessä lähes aina koirien kanssa. Koirien kanssa tulee harrastettua monipuolisesti, niin rodunomaisesti metsästystä, mutta myös ympärivuoden näyttelyissä käyntiä, lisäksi muuta oheisohjelmaa.

Toiveeni yhdistyksen suhteen on, että saataisiin mahdollisimmna paljon plotti-ihmisiä ns.saman katon alle ja puhaltamaan yhteen hiileen, tämän hienon rodun puolesta. Toivon avointa keskustelua, niin terveydestä, kuin kaikesta muusta. Ploteista on vaikka mihin, jos me annamme niille mahdollisuuden ja jatkossakin kaikki toivomme terveitä ja rotumääritelmän mukaisia plotteja.

Miika

Jäsen, Sihteeri, Jäsensihteeri
Miika Sotikov
Liperi
040 8678 313

Kotoa löytyy 5kpl plottinajokoiria.
Plottihistoriaa on viisi vuotta, jonka sisällä on yritetty tutustua rotuun.

Yhdistyksen avulla hauan päästä viemään rotua eteenpäin terveyttä unohtamatta.

Anu

Jäsen, Rahastonhoitaja
Anu Hulkkonen Imatralta
Taloudessamme asuu tällä hetkellä 4 koiraa; yksi plottinajokoira, 2 sileäkarvaista noutajaa metsästyskäytössä sekä 1 virkatehtävissä toimiva saksanpaimenkoira. Suunnitelmissa on lähitulevaisuudessa toisen plotin hankinta joka tulee olemaan tuontikoira, toivottavasti tuomaan uutta jalostusmateriaalia rodun jalostukseen. Koiria on ollut kotona pienestä saakka, ensimmäisen oman koirani hankin vuonna 1997 ja siitä saakka on erirotuisia koiria ollut joiden kanssa olen harrastanut monipuolisesti eri lajeja, pääpaino metsästyksessä/metsästyskokeissa eri muodoissaan sekä näyttelyissä. Olen saanut kennelnimen vuonna 2001 ja kasvattanut pienimuotoisesti noutajia.

Haluan tuoda plottia rotuna tunnetuksi monipuolisena metsästyskoirana ja toivon että jalostuksessa myös terveyteen kiinnitettäisiin enemmän huomiota etenkin nyt suomen plottikannan alkutaipaleella, jotta saataisiin tulevaisuudessakin nauttia terveestä ja toimivasta metsästyskoirasta jonka intohimo painottuu suurpetoihin.

Satu Karhu Perhosta
Omistan neljä plottinajokoiraa. Koirataustani kattaa koko ikäni, kun on ollut eri rotuisia koiria. 2014 hommattiin taloon ensimmäinen plottinajokoira ja plotit ovat vieneet sydämeni täysin.
Kasvatamme plotteja Kennel Bear Patrollin nimissä.

Olemme tarkkoja koirien terveydestä ja oikeasta linjauksesta ja toivommekin saavamme tämän yhdistyksen kautta muun plottikansan tietouteen niiden ehdoton tärkeys.

Petri Riihimäki, Perhosta
Omistan 5 koiraa näistä on 3 plottia, sk terrieri ja suomenajokoira.
Koiria ollut aina, mutta ensimmäinen plotti tullut taloon 2014.

Toiveeni on, että yhdistykseen pitäisi saada rotua eteenpäin vievää porukkaa ja uutta plottiverta olisi hyvä saada Suomen kantaan - tässä voisi yhdistyskin olla apuna mahdollisesti tulevaisuudessa.

Suvi-Tuuli

Suvi-Tuuli Turunen, Käsämältä

Meiltä löytyy kotoa 8 koiraa, joista 4 on plottinajokoiria. Metsästys ja metsästyskoirat ovat kuuluneet aina elämääni. Aloitin metsästyksen labradorinnoutajan kanssa yli 10 vuotta sitten. Sen jälkeen meillä on ollut myös suomenpystykorvia, suomenajokoiria sekä rottweilereitä.
Ensimmäinen plottinajokoira meille tuli vuonna 2018 ja siitä alkoi myös kiinnostus suurpetojen metsästykseen.

Yhdistyksen avulla tavoitteenani on edistää plottinajokoirien kasvatusta rotumääritelmän mukaiseksi suurpetokoiraksi. Uuden yhdistyksen toivon tuovan kaikki rodun harrastajat samaan rotuyhdistykseen, missä voidaan avoimesti keskustella rodun tulevaisuudesta. Tärkeinä tavoitteina jalostuksen kannalta pidän terveyttä, ulkomuotoa sekä suurpetotoimivuutta.

Juulia Kinnunen, Perhossa.
Tällä hetkellä kotonani asuu käyttölinjainen labradorinnoutaja uros sekä plottinajokoira narttu. Pienestä asti koirat ovat olleet osana elämääni, joten koiraharrastus on vienyt mukanaan. Metsästyskortin hankkiessa olin noin 13- vuotias, jolloin myös syttyi innostus metsästyskoirien kanssa harrastamiseen sekä metsästämiseen. Vanhempieni luona on jo useita vuosia ollut plottinajokoiria. Joten niiden kanssa kaikenlainen harrastaminen, kuten metsästäminen ja näyttelyissä käyminen on tullut tutuksi. Koirina plottinajokoirat ovat onnistuneet viemään palan sydämestä. Ensimmäiseksi omaksi koiraksi kuitenkin valikoitui labradorinnoutaja, jonka kanssa aktiivisesti metsästetään sekä jäljestetään. Vuoden 2022 lopulla ensimmäinen oma plotti muutti kotiini.
Tavoitteeni tälle vuodelle yhdistyksen kanssa on tuoda plottinajokoiran monipuolisuutta esiin unohtamatta sen käyttötarkoitusta.

Sihteeri/Jäsensihteeri
Miika Sotikov